۲۱ مرداد ۱۳۹۲

استاندارد هاى جديد، خوب يا بد؟

شنيده ايد كه خودروى قديمى ميبايست از روغن موتور با استاندارد قديمى استفاده كند؟ 
موارد زير تعدادى از مزاياى استاندارد جديد اس ان نسبت به استاندارد اس ام  است؛

SN (2010) vs SM (2004)

٤٠ درصد فرسايش كمتر، ٤٠ درصد رسوبات لجنى كمتر و ٣٠ درصد رسوب كمتر بر روى پيستون ها 

حال استاندارد قديميتر اس جى را با اس ال مقايسه ميكنيم؛   

SJ (1996) vs  SL (2001)

30........20......maximum cam plus lifter wear
9.........7.8.....sludge build up
5.........8.9.....varnish rating (more is better)
60.......45.......high temperature deposits
17.......10.......high temperature volatility

خودتان قضاوت كنيد كه كدام يك را در داخل موتور خود ميخواهيد

۲ نظر:

reza گفت...

سلام دوست عزیز
ممنون از مطالب مفید و کاربردی
یه سوالی که برام بوجود اومده اینه که آیا میشه در موتور های قدیمی مثل پراید یا 405 که طراحی موتور اونا مربوط به حداقل 20 سال پیشه از استاندارد هایی مثل اس ان استفاده کرد یا حد اکثر کیفیتی که در این نوع موتور ها میشه استفاده کرد همون استاندار اس ال هست؟
مرسی

Unknown گفت...

من دليلى پيدا نميكنم كه شما نتوانيد از آخرين پيشرفت هاى تكنولوژيك بهره ببريد. اگر به پست "زندگى با كيك و كولا" مراجعه كنيد يكى از مراجع معتبر كنترل كيفيت روغن تاكيد دارد كه استفاده از استانداردهاى قديمى به هيچ عنوان هوشمندانه نيست. در ضمن طراحى قديمى پيشرانه دليلى بر بى نيازى از روانكارى برتر نيست بلكه عكس آن صادق است.