۱۱ خرداد ۱۳۹۲

اولین روغن موتور بازیافتی دنیا با نشان تجاری بین المللی



ایده های بسیاری در صنایع مختلف وجود دارند که بعلل متفاوت نتوانستند که پا به عرصه وجود بگذارند. ایده هایی بسیار ساده که شاید من و شما هم به ذهنمان خطور کرده باشد. بازار پدیده پیچیده و مرموزیست که مانع پا به عرصه گذاشتن بسیاری از آنها شده ، همان طور که راه را برای بسیاری دیگر باز کرده. یکی از این ایده ها در صنعت روانکاری استفاده از روغن بازیافتی برای ساخت روغن موتور مرغوب بوده است. کمپانی های معظم مرتبط بعلت جلوگیری از خدشه دار شدن شهرت نام و کمپانی های کوچکتر از ترس طرد شدن این محصول از بازار و ورشکستگی یا ضرر هنگفت شجاعت اجرای آن را نداشتند، تا سرانجام کمپانی اشلند با برند Valvoline پیش قدم شد و با معرفی Valvoline NextGen این تابو را شکست. این روغن ها حاوی پنجاه درصد روغن بازیافتی هستند.
 دفترچه فنی این روغن نشان دهنده بکارگیری استانداردهای بالا و مشخصه های فنی برجسته ای هستند.
شما فکرش را بکنید؛ برای ساخت این روغن شما چرخه واردات روغن خام و تصویه آن را به کشور X را حذف کرده اید، روغن مصرف شده را به قیمت بسیار پایین تر از ارزش آن در بازار مصرف میخرید، فرایند بازیابی را بروی آن انجام میدهد و پکیج مواد افزودنی را به آن اضافه میکنید. با این کار هم به محیط زیست کمک شایانی شده است و هم محصولی با قیمت تمام شده بسیار پایین تر تولید شده است. حال فقط و فقط عملکرد واحد بازاریابی این شرکت تعین کننده موفقیت این محصول در بازار است.
کمپانی اشلند تائید میکند که استفاده پنجاه درصدی از روغن بازیافتی در این محصول جدید ۲۰ درصد اثر گرمایش کره زمین، ۴۰ درصد آلاینده های اسیدی و مخرب و ۴۸ درصد استفاده از سوخت فسیلی حین فرایند تصویه را نسبت به محصولات دیگر کم کرده است.
والوالين جزو معدود كمپانى هاى روغن موتور در جهان هست كه اطلاعات نسبتأ زيادى راجع به مشخصات فنى روغن هاى توليدى خود انتشار ميدهد. و به نظر ميرسد كه سيستم كنترل كيفى دقيقى در فرآيند توليد بكار گرفته؛ زيرا مشخصات بدست آمده از نمونه گيريهاى بازار بسيار به مشخصات اعلام شده براى محصول نزديك است. 
 


هیچ نظری موجود نیست: