۳۰ شهریور ۱۳۸۸

بررسی روغن موتوربنزینی شرکت کاسترول - Castrol Magnatec 10W40 A3\B3


شرکت و برند کاسترول از زیر مجموعه های شرکت نفتی بی پی یا بریتیش پترولیوم می باشد، و مقر آن در انگلستان است.
کاسترول برای مجموعه روغن موتورهای برند مگناتک سر و صدای زیادی به پا کرده است.
این کمپانی مدعی است که نوعی تکنولوژی ابداع نموده که مقداری از روغن همیشه مانند آهن ربا به فلزات داخل موتور می چسبند؛ و به همین علت هنگام استارت موتور که بیشترین فرسایش موتور بعلت روانکاری ضعیف روغن در آن هنگام و سرد و سفت بودن روغن رخ می دهد، جلوگیری خواهد شد.
البته کارشناسان اعتقاد دارند که این روغن چیزی جز ترکیب روغن دسته IIa  با مقدار کمی روغن پایه پنجم  یا همان پایه استر نیست.
هیچکس از مقدار و درصد این ترکیب خبر ندارد.
تنها نکته ای که در مورد این روغن آزار دهنده است، اینست که یکی از شاخص های مهم اطلاعات فنی روغن به طور مرموزی پنهان گشته است. مثل اینکه تولیدکنندگان دوست نداشته اند با دادن اطلاعات شاخص ضعیف خاطر مصرف کنندگان را آزرده کنند!
نقطه اشتعال و مقدار کاهش در تست بخارپذیری کاملأ از تمام صفحات اطلاعات فنی این روغن در سراسر دنیا حذف شده است.
این روغن برای بازار ایران در قشم در بسته بندی چهار لیتری پر می شود.
سطح کارآیی آن SL ذکر شده و دارای گواهی MB 229.1 هم می باشد.

یکی دیگر از محصولات این کمپانی به نام  Castrol GTX Magnatec 10W40 مشابهت اسمی زیادی با این روغن دارد. برای این روغن نقطه اشتعال 194 درجه سانتی گراد ذکر شده است که نسبتأ عدد ضعیفی است. بنابراین این روغن را برای موتورهای انژکتوری پر حرارت توصیه نمی کنیم. 

به روز رسانی:
  اخیرا مقاله ای در یکی از سایت های معتبر مربوط مطالعه کردم که از نظر علم شیمی ادعای این کمپانی را رد کرده و آن را صرفا یک ترفند بازاریابی دانسته است. در صورت تمایل مطلب را در لینک زیر دنبال کنید:


۲۴ نظر:

ناشناس گفت...

با سلام
برای دوو سیلو مطابق دفترچه خودرو به دنبال روغن مینرال 15w40 هستم. در صورت امکان روغن ایرانی یا خارجی با این مشخصات معرفی کنید. در حال حاضر از روغن سوپر پیشتاز 20w50 استفاده می کنم.
با تشکر و آرزوی موفقیت

Unknown گفت...

ایرانول 16000 15W40 گزینه مناسبی می تواند باشد. بسیاری از روغن موتورهای قابل ابتیاع قبلأ در این وبلاگ معرفی شده اند. انواع سوپر پیشتاز ها غیر همین که شما استفاده می کنید مورد توصیه من هستند!

FM گفت...

برای xu7 (موتور انژکتوری 405)میشه سینتیک استفاده کرد؟ یا حداقل سمی سینتیک؟

ناشناس گفت...

مممنونم که پاسخ دادید. متاسفانه سایر سوپر پیشتازها نیمه سنتیک و سنتیک هستند و فکر نمی کنم مناسب سی یلو باشند.اگر روغن خارجی یا داخلی15w40 مینرال با کیفیت تر از ایرانول 16000 سراغ دارید ، خواهشمندم معرفی کنید.
باز هم برای مطالب مفید و ارزشمندتان تشکر می کنم.

Unknown گفت...

باور عمومی اینست که روغن سنتتیک حالت غیر سازگار و خورندگی دارد! در صورتی که اینطور نیست. اگر موتور قدیمی دارید که روغن ریزی و روغن سوزی ندارد می توانید با اطمینان خاطر از آن استفاده کنید.
لازم به یاد آوری است که اکثر روغن هایی که به نام سنتتیک بفروش می رسند از پایه سوم که مینرال است ساخته شده اند. لطفأ به لینک زیر مراجعه کنید:
http://allaboutoils.blogspot.com/2009/08/blog-post_1387.html

Unknown گفت...

و همینطور این لینک که گفته شده سر منشأ روغن ها از کجاست:
http://allaboutoils.blogspot.com/2009/08/ii-iii.html

Unknown گفت...

اگر باز هم فکر می کنید قانع نشده اید، جواب سوال خود را از یکی از پیشروهای این صنعت بگیرید:
http://allaboutoils.blogspot.com/2009/09/blog-post_12.html

ناشناس گفت...

از مطالب نوشته شده بالا میزان اطلاعات جناب عالی مشخص شد اول اطلاعات کامل در مورد این موضوع کسب کن بعد نظر بده جنابعلی در حدی نیستی که در مورد یک برند بین المللی نظر بدی همینو بدون که اگر این محصول بهترین کیفیت رو نداشت مورد تایید بی ام دبلیو
تویوتا هیوندای ایران خودرو مزدا زاگروس خودرو فیات فورد ... نبود

Unknown گفت...

اولأ اینجانب دانش و تحقیقاتم در این زمینه بدون هیچگونه منفعت مادی و با صرف زمان قابل توجهی برای همگان به اشتراک گذاشته ام بنابراین قضاوت های صورت گرفته کاملأ بی طرفانه می باشد.
دوم ، این کمپانی دارای دامنه محصولات وسیعی است که به بیش از چند صد مورد می رسد. در اینجا و تا این زمان فقط دو مورد که در ایران هم یافت می شود بررسی اجمالی شده. و نتیجه این تحقیق این بوده که یک آیتم مهم اطلاعات محصول مفقود است. شما بگویید چرا؟ این حق مصرف کننده است که بداند. ادعا شما مانند این است که کسی بگوید کمپانی جنرال موتور هرگز محصول بدی نداشته زیرا بزرگترین کمپانی اتومبیل سازی دنیاست؛ سووال اینست پس چرا مردم محصولات آن را نخریدند تا به ورشکستگی کشیده شد؟ یا قریب به یقین بهترها و برترهایی در بازار وجود داشتند.
سوم ، اگر شما اطلاعات بهتر و بیشتری دارید بهتر بود در همین جا با خوانندگان به اشتراک می گذاشتید، و همینطور برای نشان دادن حسن نیتتان نام خود را هم ناشناس نمی گذاشتید.
چهارم ، موضوع بر سر طبقه بندی و استاندارد سازیست. در این پست با استدلال علمی از مصرف کننده خواسته شده تا از مصرف آن در موتورهای بخصوصی احتیاط کند.همین! حال در این شما چه دیده اید که اینچنین برآشفته شدید؟!
دنیای امروز و بخصوص اینترنت جای تعصبات کورکورانه و یا گمراه کردن دیگران برای منافع مادی یا معنوی نیست. این چیزیست که کاربران و خوانندگان به خوبی تشخیص می دهند.

ناشناس گفت...

درباره انواع روغن موتورهای کاسترول توضیح دهید
مثل :GTX-MODERN ENGINE-CNG-MAGNATECاگر میشه درباره این روغنها یک توضیح بدین و یک منبع هم معرفی کنین

ناشناس گفت...

بهترین روغن موتور غیر داخلی برای موتور پژو پارس چه مارک و چه مدلی هست؟

من همین مدل کاسترول رو میخواستم بخرم اما با این مقاله دودل شدم

تشکر

Unknown گفت...

متأسفانه از توصیه برند و یا محصول خاصی بدلایل حرفه ای معذورم. کوشش این بلاگ این بوده که خواننده به توانایی تشخیص روغن مناسب دست پیدا کند. اگر در این زمینه هنوز ابهاماتی وجود دارد لطفأ اشاره کنید.

احمد محمدی گفت...

بخاطر توصیه های مفید و ارزشمند شما بسیار ممنونم ، ممکنه در مورد استفاده از روغن کاسترول مگنتک برای ال 90 نظر تان را اعلام بفرمایید

ناشناس گفت...

لطفا در خصوص روغن موتور کاسترول cng هم اطلاعاتی بزارید.

سعید گفت...

اون عزیزی که داشتن ایراد میگرفتن بهتره تو این سایتها که بار فنیشون پایینه دیگه تشریف نیارن.
حالا یه نفر پییدا شده و داره اطلاعاتش رو مفتی در اختیار دیگران میزاره.
بهتر در این مواقع شما هم به بهتر شدن مطالب کمک کنید نه اینکه...
راستی آقا خسرو در مورد استفاده از روغن کاسترول مگنتک واس پراید انژکتور خوبه؟
راستی این سیستم ناشناس رو حذف کنید.ممنون

ناشناس گفت...

باسلام یک سئوال داشتم آیا روغن سنتیک قابلیت ترکیب با مینرال رو داره یا نه؟

Unknown گفت...

روغن سینتتیک قابلیت ترکیب با روغن مینرال را داراست.
در واقع روغن نیمه سینتتیک همین ترکیب است.

Unknown گفت...

برای ال 90 بهتر است روغنی با استاندارد RN700 رنو پیدا کنید و API SL

ناشناس گفت...

آقای خسروی از راهنمایی شما ممنون یک سئوال دیگه آیا روغن تاریخ مصرفدارد من یک گالن 4لیتری روغن مینرال که البته باز شده ولی استفاده نکرده ام از دو سال پیش دارم آیا هنوز قابل استفاده است؟

Unknown گفت...

خیر. روغن موتور هم تاریخ مصرف دارد.
حداکثر این زمان سه سال از تاریخ ساخت است.

ناشناس گفت...

دوست عزیزی که این مطلب نوشته خوبه که بدونین کاسترول یه برند جهانی. این روغن مگناتک که تو ایران است زیر نظر کاسترول انگلیس و ادعایی که شما می گید غلط ثابت و تایید شده. به همین دلیل شرکت های ایر تویا - گروه بهمن ( مزدا ) - هیوندای و ایران خودرو( به تازگی در206)- پرشیا خودرو (BMW) از این روغن استفاده می کنند و توصیه شده در دفترچه شان است

Unknown گفت...

از آن جا که این مکان سایبری را مکان علمی و تخصصی میدانم، از هر گونه اطلاعات و مستتدلات علمی و تخصصی استقبال میشود. اگر هر گونه مستنداتی دارید در اختیارمان بگذارید تا در همین جا منتشر شود. و گر نه جواب این ادعاها را در چند کامنت بالاتر داده ام.
من نه طرفداری از برندی کرده و نه بر ضد برندی تبلیغ کرده ام. فقط تا بتوانم با اطلاع رسانی جلوی سوءاستفاده و فروش محصولات بی کیفیت و بنجل را می گیرم.

ناشناس گفت...

روغن فقط جی تی ایکس وتمام بهترین روغن پیشنهادی منه

احمد کلانتری گفت...

حاجی دمت گرم!