۱۵ اسفند ۱۳۹۱

سهم بازار روغن موتورهای سینتتیک در آمریکای شمالی، سال ۲۰۱۲

از سال ۲۰۰۹ تغییرات چشمگیری در این بازار بوجود آمده است. موبیل که سلطان این بازار بوده، مجبور به دادن سهم عمده ای به رقبا شده و از ۵۸ درصد به ۴۲ درصد افول کرده. در مقابل بی پی با برند کاسترول، و شل با برند پنزویل سهم خود را تقریبا در این مدت دو برابر کرده اند.
این بازار طی این مدت، هفت بازیگر اصلی داشته و کواکراستیت جای خود را به کمپانی کندال داده است.
نکته جالب اینست که کمپانی کندال از زمانی که روغن های حاوی تیتانیوم مایع را به دنیا معرفی کرده (این فراورده دو سال پیش در این وبلاگ معرفی شده است) دو درصد از کل بازار این محصول را در این مدت کوتاه بدست آورده که موفقیت بسیار بزرگیست.
تا هم اکنون روغن موتورهای سینتتیک سیزده درصد سهم از کل بازار روغن موتورها را بیشتر ندارند.

۷ نظر:

ناشناس گفت...

راجع به روغن موتور پارس سوپر پیشرو
چه نظری دارید.
من مردد هستم در ماشین 206 ،Tu5 چه روغن موتوری بریزم:
پارس سوپر پیشرو
ایرانول رویال
سپاهان Lizoil
بهران رانا
خواهشمندم مرا راهنمایی کنید

Unknown گفت...

هیچکدام!
تمام این روغن ها API SM هستند و این یعنی مقدار ZDDP کمتر از حد مورد نیاز این موتور را دارا هستند.
برای این موتور روغن API SJ A3/B3 بعنوان استاندارد تعریف شده و روغنهای API SL همین مقدار ZDDP دارند(1100PPM) پس این روغن ها بهترین انتخاب هستند.

ناشناس گفت...

مشخصا چه روغن موتوری را برای ماشین
206 TU5 پیشنهاد می کنید.
خواهش می کنم راجع به روغن واسکازین
هم راهنمایی کنید

ناشناس گفت...

من از مهندس شرکت نفت پارس راجع به همین ZDDP کمتر در روغنهای پایه SM و
مشکلات احتمالی سئوال کردم گفت روغن را
بجای اینکه در 20000 کیلومتر عوض کنی
در 15000 تا عوض کن هیچ مشکلی ندارد

Unknown گفت...

هر روغن موتورى با استاندارد API SL و MB 229.1
اطمينان دارم كه پست مخصوص روغن موتورهاى پژو ٢٠٦ و رنو لوگان در اين وبلاگ وجود دارد.

ناشناس گفت...

روغن موتور پایه SL وتمام سینتتیک هم
وجود ندارد.

Unknown گفت...

از تمام سينتتيك بودن صحبتى نشد ولى فراوان هستند! مانند Total Quartz 9000 و Mobil1 0W40 و ...