یک روغن موتور با گرانروی پایین به هنگام استارت خودرو در دمای سرد باعث حداقل 10% صرفه جویی در چند دقیقه اول می شود.
یک موتور سرد در لحظات اولیه 8 برابر بیشتر سوخت مصرف میکند.
بنابراین حداقل 10% صرفه جویی مساوی با 80% صرفه جویی نسبت به مصرف نرمال است.
یعنی در60 ثانیه اول خودروی مورد نظر معادل 10% صرفه جویی یک خودروی با موتور گرم در 480 ثانیه ویا هشت دقیقه خواهد بود.
یک روغن موتور خوب به مقدار اسب بخار و گشتاور تولید شده موتور شما می افزاید و مصرف سوخت و آلایندگی را پایین می آورد.
روغن موتور با گرانروی عملیاتی پایین انتخاب کنید.
گرانروی عملیاتی، عدد دوم درجه ویسکوزیته روغن است:
10W40
روغن های پایه معدنی و حتی نیمه سینتتیک هر ۵۰۰۰ کیلومتر؛ و یا هر شش ماه باید تعویض شوند.
برای روغن های تمام سینتتیک این رقم ۱۰۰۰۰ کیلومتر یا یکسال هر کدام که زودتر واقع شود، است.
شنیده ها و یا توصیه های دیگر را نشنیده بگیرید!
شنیده ها و یا توصیه های دیگر را نشنیده بگیرید!
۹ نظر:
دوست عزیز پس چرا در راهنمای اتومبیلی مانند 206 توصیه شده است در صورتی که از روغن Quartz 7000 استفاده می کنید آن را هر 20000 کیلومتر تعویض کنید, من که زود تر از 20000 کیلومتر آن را تعویض می کنم (هر 12000 کیلومتر به دلیل رانندگی زیاد در جاده) ولی می خواهم بگویم واقعا لازم است روغنی با این کیفیت را به این زودی تعویض کرد؟
منبع معتبر شما کجاست؟
آیا منبعی معتبر تر از API و متخصصین روانکاری می توان معرفی کرد؟ در همین وبلاگ به چند منبع اشاره شده است. در ضمن آن عدد ذکر شده در دفترچه بر مبنای شرایط آزمایشگاهی، حرکت یکنواخت و بدون فشار و شرایط فنی ایده آل اتومبیل در تمام زمان آزمایش محاسبه شده است. و کلمه حداکثر را در نظر داشته باشید. کیفیت روغن را چند مرجع تعیین می کنند که مهمترین آنها انستیتو نفتی آمریکاست که به این روغن گواهی SL داده است. گواهی MB 229.1 را برای این روغن مشاهده نکردم.
خب برای کسی مثل من که 206 با موتور TU5 دارد و تقریبا 85% در جاده رانندگی می کند(تقریبا هفته ای 650 کیلومتر در جاده و 40-35 داخل شهر) و داخل موتور اتومبیلم روغن موتور Quartz 7000 ریخته ام به نظر شما هر چند هزار کیلومتر روغن را تعویض کنم؟
وضعیت خدمت خودروی شما "خدمت استاندارد" و روغن مورد بحث نیمه سنتتیک است.
لطفأ به صفحات ذیل برای گرفتن پاسخ مراجعه کنید:
http://allaboutoils.blogspot.com/2009/08/blog-post_5834.html
http://allaboutoils.blogspot.com/2009/08/blog-post_1585.html
ممکن است شما از حدود استاندارد جهانی دور شده باشید و متوجه هیچگونه مشکلی هم در خودرویتان نشده باشید. این استانداردها برای محافظت کامل و افزایش طول خدمت موتور خودرو و همچنین کاهش مصرف سوخت و حفاظت از محیط زیست تهیه شده اند.
سلام دوستان
من پژو206 تيپ 2 باموتور TU3A با 17000 كاركرد خواهش ميكنم راهنمايي بفرمائيد كه چه زمان و چه روغني استفاده نمايم البته نمي دانم كارخانه با چه نوع مچ كرده است .
درود برتو اي هموطن
حداقل، روغن نیمه سینتتیک با پایه SL و MB229.1 با گرانروی 10W40 . و در حالت بهینه روغن تمام سنتتیک پایه SM و MB229.3 و گرانروی 5W40
سلام
برای اتوموبیل ریو که طبق الزام کارخانه روغن با درجه کیفی SG/SH توصیه شده چه روغنی (ترجیحاً ایرانی )توصیه میکنید آیا برای این اتوموبیل با این درجه کیفی توصیه شده ارزش هزینه کردن روغن با درجه کیفی بالاتر ، نیمه سنتتیک یا تمام سنتتیک دارد؟
مطابق با قانون دو به پانزده با پرداخت %2 بیشتر در قيمت يك روانكار بهتر، مي توان تا %15 از هزينه های تعمیرات و نگهداری يك خودرو کاست .
لطفآ پیوند های زیر را هم بخوانید :
http://allaboutoils.blogspot.com/2009/08/blog-post_7852.html
http://allaboutoils.blogspot.com/2009/08/blog-post_4224.html
درجه کیفی SG از رده خارج و اعلام آن از سوی سازنده به معنی حداقل استانداری است که میبایست بکار برده شود.برای برآوردن نیاز شما روغنی انتخاب کنید که استاندارد MB 229.1 را داشته باشد.
ارسال یک نظر