۹ مرداد ۱۳۹۰

استاندارد مرسدس بنز MB 229.5 برای مرغوب ترین روغن موتور

 استاندارد مرسدس بنز MB 229.5  بالاترین استاندارد این کارخانه معظم برای روغن موتورهای مورد تائید  برای استفاده در موتورهای بنزینی و دیزلی خودروهای سرنشین دار و ون این کمپانیست.
اولین روغن موتور با این استاندارد سال ۲۰۰۲ معرفی شد. و تا تاریخ ۷/۷/۲۰۱۱ ، ۹۷ روغن موتور این تائیدیه را از مرسدس بنز دریافت کرده اند. تمام این روغن ها سینتتیک هستند. فقط چهار گرید روغن میتوانند این گواهینامه را دریافت کنند : 0W-30, 0W-40, 5W-30 و 5W-40
این روغن موتورها عمر خدمت بالا, تا ۳۰،۰۰۰ کیلومتر دارند.
حداقل ۱/۸%  (یک و هشت دهم درصد) صرفه جویی در مصرف سوخت نسبت به روغن های استاندارد MB229.1 از الزامات این استاندارد است. (نسبت به روغن رفرنس 15W40)
به گفته مرسدس بنز روغن موتورهای MB 229.5 بالاترین کیفیت برای تمیز نگاه داشتن درون موتور و بهترین محافظت از سائیدگی و همچنین بهره وری از سوخت برای خودروهای ساخت این کمپانی میباشند.
این روغن موتورها میبایست با فیلتر های مخصوص این استاندارد (که دارای الیاف خاص بجای کاغذ است) به کار برده شوند.
پیوند بازدید از صفحه فهرست به روز روغن موتور های تائید شده MB 229.5 مرسدس بنز:


استاندارد MB 229.51 مخصوص موتور های دیزلی با فیلترهای استاندارد EU-4 است که حاوی مقدار بسیار کمتری فسفر و سولفرور برای محافظت از سیستم کنترل آلایندگی مخصوص آنهاست.
استاندارد MB 229.1  برای تمام موتورهای قدیمی مرسدس (۱۹۹۸ و ما قبل) توصیه میشود.

قابلیت استاندارد MB 229.5

۳۱ تیر ۱۳۹۰

استاندارد جدید API SN


آخرین رتبه رده خدمت برای موتور های بنزینی برای اتومبیل های و کامیون های سبک  مدل  سال ۲۰۱۱ و رتبه معادل GF - 5  است. روغن موتور SN به عنوان حافظ منابع معرفی شده چرا که آنها به بهبود اقتصاد سوخت و حفاظت ازاجزای سیستم کنترل انتشار آلودگی  وسیله نقلیه کمک میکند. علاوه بر این ، این روغن در آزمایشات نشان داده است که بیشتر به سیستم انتشار آلودگی  و حفاظت از توربو شارژر و به محافظت از موتور در هنگام کار با سوخت حاوی اتانول کمک میکند.
روغنی که با SN جدید و GF - 5 رتبه بندی شده به منظور بهبود اقتصاد سوخت ، بهبود عمر اجزای انتشار (مانند مبدل کاتالیزوری و سنسور اکسیژن) ، و بهبود در کنترل رسوب و کنترل اکسیداسیون طراحی شده است. این روغن همچنین در دمای پایین گرانروی بهتر ، حفاظت  بالا  در دمای پایین و در برابر خوردگی ، حفاظت بهتر توربو شارژر و بهبود حفاظت از گرفتگی فیلتر، کنترل هوا دهی و توانایی کاهش تشکیل حباب های کوچک هوا را داراست.
 روغن موتور رتبه SN جدید و GF - 5 با استانداردهای قبلی  سازگار هستند.